Dacă încă mai ai asigurare la EUROINS, sigur te interesează următoarele informații care îți vor clarifica și simplifica următorii pași ce trebuiesc făcuți de către tine
Postat pe 22 Jun, 2023
Toate polițele valabile încetează de drept în termen de 90 de zile de la data deschiderii procedurii de faliment, respectiv ultima zi de valabilitate a acestora fiind 08.09.2023.
Este obligatoriu ca din data de 09.09 să ai o poliță valabilă emisă la alt asigurător.
Mecanismele prin care poți recupera daunele, respectiv diferențele de primă prin intermediul Fondului de Garantare a Asiguraților:
1. Ce pot face clienții Euroins în caz de daună?
În caz de daună, clienții se pot adresa Fondului de Garantare a Asiguraților, deschizând un dosar de daună prin oricare din următoarele canale:
- Prin poștă la adresa FGA: Strada Vasile Lascăr nr.31, CP: 020492, sector 2, București.
- Prin e-mail la adresa: constatari.daune@fgaromania.ro (deschidere dosar daună) / cerere.plata@fgaromania.ro (cereri plată).
- Online, pe site-ul FGA: https://www.fgaromania.ro/demersuri-privind-deschiderea-dosarului-de-dauna/
Tot prin aceste canale, asigurații pot trimite cererile de plată a despăgubirii, precum și cererile de plată pentru restituirea primei de asigurare, în cazul în care se optează pentru încheierea unei polițe la o altă societate de asigurare.
2. Cum pot clienții să renunțe la polița de asigurare la Euroins?
Conform site-ului FGA, pașii de făcut pentru denunțarea polițelor sunt următorii:
- Transmiteți cererea de denunțare* la societatea Euroins, pe adresa de E-mail dedicată: reziliere@euroins.ro. E-mailul cu solicitarea de denunțare trebuie să conțină obligatoriu serie și număr poliță de asigurare, copie CI/BI sau copie CI/BI și împuternicire în cazul asiguraților persoane juridice.
*Această cerere nu este un formular oficial, ci reprezintă ultima variantă de dinaintea suspendării activității societății. Revenim cu o actualizare în momentul în care ne este transmisă varianta oficială a formularului de denunțare din partea autorităților.
- Transmiteți la FGA o Cerere de plată – Anexa 9-Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă (disponibilă pe www.fgaromania.ro), în care să încărcați și următoarele documente:
- Împuternicire / Procură, dacă este cazul;
- Copie act identitate;
- Copie poliță de asigurare;
- Copie dovada plății primelor de asigurare, în cazul plății primelor în rate;
- Dovada denunțării contractului de asigurare înregistrată / transmisă la asigurător;
Pentru mai multe detalii, comunicate la zi, precum și cereri și formulare online, poți consulta site-ul FGA: https://www.fgaromania.ro.
UPDATE 08 august 2023: Polițele de asigurare emise la Euroins ar putea rămâne valabile încă 90 de zile, peste termenul actual – 08 septembrie 2023… citește mai mult